Független pénzügyi tanácsadás, biztosítás, befektetés, lakástakarék, hitel - megkeressük a Rád szabott megoldást!

9021 Győr

Jókai u. 13-17. V. em. 68.

Neked szinte mindig

Előzetes egyeztetés alapján

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Húsvéti vihar – kárrendezés élőben

[/vc_column_text][vc_column_text]

Bevezető

Húsvét vasárnap reggel a szemerkélő esőben kitekintettünk a teraszunkra és meglepetésünkre kutyánk a szomszéd felől jött haza az ajtónyitásra – a kerítés hűlt helyén keresztül… Az éjjel a vihar ledöntötte téglakerítésünk egy szakaszát, így a megszűnt kerítésen a szomszéd kutya és a mi házőrzőnk szabadon járhatnak át egymás társaságát keresni és átmenetileg közösen látják el az ily módon egyesített két telek őrzésvédelmét…

A biztosítással sokan csak addig foglalkoznak, amíg az megkötésre kerül, pedig ott még korántsem ér véget a történet, az is nagy kérdés, hogy mi történik, ha kár ér bennünket…

Talán olvasóink, ügyfeleink, leendő ügyfeleink számára is tanulságos lehet, hogyan történik a gyakorlatban egy ilyen káresemény után a kárrendezés, így arról beszámolót írtam, amelyet az események előrehaladtával folyamatosan frissítettem, így a bejegyzések fordított időrendben követik egymást.

[/vc_column_text][vc_column_text]

Kárigény jóváhagyva – ha nem is úgy, ahogy gondoltam – 2018.04.16.

Ezúttal e-mail-ben jelentkezett a Biztosító. Meglehetősen furcsa volt a válasz a panaszomra. Azt írta, hogy „a kárigény jogalap elismerése melletti kifizetésére” nincs lehetősége, viszont a Biztosító és köztem fennálló „eredményes kapcsolatra” mégiscsak kifizeti a kalkulált kártérítési összeget, üzletpolitikai alapon. Ez gyakorlatilag méltányossági kárrendezést jelent, amit valószínűleg az indokol, hogy magas biztosítási csomagot veszek igénybe, évek óta itt van a biztosításunk, mindig pontosan fizettünk. Az biztos, hogy érdemes volt nekifutni második körben is, mert így azért remélhetőleg a kapott kártérítésből helyre is tudjuk állítani a kerítésszakaszt.

Az is tanulságos, hogy – bár amúgy is napirenden volt – ideje a kerítés többi részét is rendbe hozni, hogy több hasonló eset ne fordulhasson elő, mert nem biztos, hogy még egyszer is hasonló módon méltányosságot gyakorolna a biztosító.

A helyzetjelentést befejezzük, a kőműveskeresés és a kerítés helyreállítása már nem tartozik szorosan honlapunk témájához.

A tanulságokat a következőkkel tudnám összefoglalni:

  • kárbejelentést mindig a feltételek szerinti határidőn belül kell megtenni és pontosan le kell írni a körülményeket
  • a kárfelvételi jegyzőkönyvet sem írjuk alá olvasatlanul
  • ha a biztosító valamilyen körülményt nem vett figyelembe, mindenképpen érdemes még egy kört futni az ügyben, mert enélkül az indokoltnál kisebb vagy nulla is lehet a kártérítésünk

Ezekben a dolgokban ügyfeleink számíthatnak ránk, sőt az UFS minden lakossági ügyfele jogosult az UFS Kárrendezési Asszisztencia szolgáltatásra, amely a nap 24 órájában elérhető ügyfeleink részére és amely hatékony segítséget jelenthet a kárbejelentés, kárügyintézés útvesztőjében való eligazodásban.

—- ÉLŐ TUDÓSÍTÁSUNK VÉGET ÉRT —-[/vc_column_text][vc_column_text]

Elutasítva 🙁 – 2018.04.11.

Ajánlott levelet hozott a Posta… A biztosító elutasította a kárigényünket, gyakorlatilag azzal az indoklással, hogy a kárt nem valamilyen biztosítási esemény okozta. Az elutasításban szó sem esett arról, hogy vihar volt, lényegében azt írta le a biztosító, hogy a kerítés rossz állapota miatt magától roskadt össze, mert nem tudott ellenállni a természetes időjárási hatásoknak. Ezt meglehetősen furcsállottam, úgyhogy el is kezdtem érdeklődni, szerencsére van ismerősöm a Meteorológiai Szolgálatnál, így a tőle kapott információ alapján sikerült kideríteni, hogy térségünkben valóban vihar volt – mármint a biztosító szabályzata szerint is, hiszen a széllökések maximális sebessége meghaladta a 15 m/s (54 km/h) mértéket. Ennek ismeretében panasszal éltem.

Mindenképpen nagyon fontos kárbejelentésnél, hogy odafigyeljünk a részletekre. Ha nem járok utána, bele is törődhettem volna, hogy nem kapunk kártérítést, de így azért bizakodom. A panaszbejelentést szintén a biztosító online felületén lehet megtalálni, bár őszintén szólva beletelt néhány percbe, mire rátaláltam. Itt ki kellett választani, hogy elutasított kárigény miatt teszek panaszt, hivatkozni kellett a kárszámra is az egyéb adatok mellett, de egyébként egy teljesen érthető és áttekinthető felületen tudtam megtenni a panaszbejelentést. Várom az eredményt…[/vc_column_text][vc_column_text]

Itt járt a kárszakértő és megpróbált elkeseríteni – 2018.04.06.

Nos, ma délelőtt megérkezett a kárszakértő. Sajnos már ismertük egymást, tavaly nyáron is járt nálunk, amikor a kéményünket döntötte le a vihar… Az kiderült a bemutatkozásából, hogy nem a biztosító alkalmazottja, hanem egy független kárszakértői irodáé. Akárhogy is nézzük, kár esetén az ügyfél és a biztosító bizonyos mértékig ellenérdekűvé válik, ezt figyelembe véve bizalomerősítő, hogy a kárszakértő nincs alkalmazotti viszonyban a velem esetleg ellentétes érdekekkel rendelkező cégben…

Először egy halom fotót készített kerítésünk hűlt helyéről meg állva maradt részeiről, aztán nekiült jegyzőkönyvet írni. Sajnos nem túl biztató, amit mondott, mert azt mondta, hogy nem túl jó állapotú a kerítésünk, több helyen jön le a vakolat, így egyáltalán nem biztos, hogy fizetni fog a biztosító, de azért lehet reménykedni. A kerítés állagának hibáit kár lenne vitatni, bár azért annyira nem vészes, hogy magától leomlott volna…

Ezután elolvastatta velem a jegyzőkönyv tervezetét, amiből végül egyetlen – szerintem elég lényeges – dolog maradt ki, hogy Húsvét hajnalán vihar volt. Jelzésemre kiegészítette a szöveget, ami meglehetősen lényeges a kár megítélése szempontjából, hiszen nem mindegy, hogy a kerítés egyszerűen magába roskadt vagy a vihar döntötte le… Senkinek sem tanácsolnám, hogy olvasatlanul aláírja a kárfelvételi jegyzőkönyvet, mert nagyon sok múlhat ilyen apró részleteken! Ezért szoktuk javasolni ügyfeleinknek, hogy mielőtt a kárbejelentést megteszik, forduljanak hozzánk vagy akár az UFS kárasszisztenciához!

Most nincs több tennivaló, várom a biztosító jelentkezését.[/vc_column_text][vc_column_text]

Bejelentkezett a kárszakértő – 2018.04.04.

Kora délután felhívott a kárszakértő és péntek délelőtt meglesz a kárszemle. Ismerősnek tűnt, tavaly nyáron már volt egy viharkárunk (akkor a kémény dőlt le), akkor is ő volt itt a kárszemlén. Eddig teljesen elégedett lehetek, 24 órán belül jelentkezett a kárszakértő és két nap múlva meglesz a kárszemle…[/vc_column_text][vc_column_text]

Kárbejelentés – 2018.04.03.

Nagyon fontos, hogy a kárbejelentést két munkanapon belül megtegyük! Hogy mielőbb előrelépjünk, a kárbejelentést mindjárt az első munkanapon, április 3-án megtettem. A lehetőségek közül a biztosító honlapjának online felületét választottam, ahol tényleg nagyon gyorsan sikerült megtenni a bejelentést, sokkal gyorsabban, mintha bementem volna a biztosító kirendeltségére vagy felhívtam volna az ügyfélszolgálatot, de persze ezek is járható utak. Bár a teljes kárügyintézést nem tudjuk átvállalni, de nagyon szívesen segítünk ügyfeleinknek ebben is, sőt lakossági ügyfeleinknek az UFS kárrendezési asszisztencia szolgáltatás is rendelkezésére áll, ahol a nap 24 órájában segítséget kaphatnak ahhoz, hogy megfelelő módon tudják megtenni a kárbejelentést és megkapják az őket megillető kártérítést.

Az online biztosítói felületen a kötvényszám megadása után mindössze a kár időpontját, a kár rövid leírását és egy durva becslést várt tőlem a biztosító (arra felhívta a figyelmet, hogy a kártérítés végső összegére ennek nincs kihatása, bár azt nem magyarázta meg, hogy akkor mi szükség van rá…). Készítettem két fotót, amit csatoltam a bejelentéshez. Ezután a kapcsolattartási adatokat kérte tőlem a biztosító (név, telefonszám, e-mail, bankszámlaszám a kártérítés utalásához – ez is fontos, mert pl. ennek hiányában a kártérítést postai úton küldik meg, ami jócskán lassítja a folyamatot), összefoglalva megmutatta az adatokat, majd egy gomb megnyomásával véglegesítettem a bejelentést.  Néhány másodpercen belül kaptam egy visszaigazoló e-mailt, hogy megérkezett a kárbejelentésem, majd 16 perc múlva a következő, amely szerint a kárbejelentés feldolgozása megkezdődött… Várom a fejleményeket…[/vc_column_text][vc_gallery type=”image_grid” images=”1888,1889″ img_size=”medium” title=”A kárról készült fotók”][vc_column_text]

A kár észlelése – 2018.04.01.:

A kárt Húsvétvasárnap reggel észleltük, a pontos időpont nem ismert, mert nem ébredtünk fel a zajra, de előző este még biztosan állt a kerítésünk. Mivel kétnapos ünnep reggelén történt, a kárbejelentéssel megvártuk a következő munkanapot.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Találkozzunk a Facebookon is!